loading...
پارس دیزاین کلوب
عرفان بازیار بازدید : 426 یکشنبه 27 تیر 1395 نظرات (0)

ویرایش پی‌دی‌اف با آفیس 2013

ویرایش پی‌دی‌اف با آفیس 2013

همان‌طور که می‌دانید PDF یکی از رایج‌ترین فرمت‌ها برای انتقال فایل‌های متنی و اسناد از رایانه‌ای به رایانه‌ دیگر است که مهم‌ترین مشخصه‌ آن حفظ اطلاعات و الگوی طرح اولیه در تمام رایانه‌ها و دستگاه‌هایی است که به‌نمایش درمی‌آید.

تا چند سال پیش برای مشاهده‌ فایل‌های پی‌دی‌اف به ابزارهایی همچون Adobe Reader نیاز بود و برای ویرایش آنها نیز دو راه پیش‌رو داشتید؛

عرفان بازیار بازدید : 151 شنبه 26 تیر 1395 نظرات (0)

۹۰ دستور کاربردی Cmd که هر فرد باید با آنها آشنایی داشته باشد

در این پست شما با کدها و دستورات  Command Prompt آشنا میشوید..
البته نه همه دستورات , در این پست فقط ۹۰ دستور ذکر شده که بخش بسیار کوچکی از دستورات CMD هستند..

 

عرفان بازیار بازدید : 462 شنبه 26 تیر 1395 نظرات (0)

فرمانهای مفید برای استفاده در Run

فرمانهای مفید برای استفاده در Run

حتما شما نیز تا به حال با Run موجود در ویندوز خود سروکار داشته اید. برای استفاده مفید از Run دستورات خاصی وجود دارد که هر یک کار مفیدی را انجام میدهد. به عنوان مثال دستوری که اطلاعات سخت افزاری و هم چنین اطلاعات سیستمی اعم از رم و کارکرد CPU و غیره را به نمایش میگذارد. دانستن این دستورات ویندوزی بهتر و مدیریت آسانتر را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

عرفان بازیار بازدید : 393 سه شنبه 24 فروردین 1395 نظرات (0)

آزاد سازی چندین گیگابایت حافظه در ویندوز

راههای سریع تر شدن و عملکرد بهتر رایانه یا لپتاپ

X آزاد سازی چندین گیگابایت حافظه

رایانه یا لپتاپ شما چقدر رم دارد؟ 4؟ 8؟ یا 16 گیگابایت؟ یا شاید هم بیشتر! اگر بدانید در ویندوز ده داشتن رم بیشتر به معنی از دست دادن حافظه بیشتر است، آن وقت چه میکنید؟

عرفان بازیار بازدید : 369 شنبه 19 دی 1394 نظرات (0)

چگونه از فایل‌های حیاتی سیستم نسخه پشتیبان تهیه کنیم

چگونه از فایل‌های حیاتی سیستم نسخه پشتیبان تهیه کنیم

 امروزه اکثر افراد جهت انجام کارهای عمومی خود از یک لپ‌تاپ یا سیستم دسکتاپ استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید اطلاعات مختلف شما در یک ابزار ذخیره‌سازی همچون هارددیسک یا درایو SSD ذخیره می‌شود. این اطلاعات می‌تواند اطلاعات حیاتی و با ارزش مانند فایل‌های سیستمی یا فایل‌های ذخیره شده مربوط به نرم‌افزارهای نصب شده در سیستم باشند یا اصلا جزو فایل‌های عادی و روزمره با درجه اهمیت معمولی به حساب بیایند.

 

اطلاعات نام برده شده برای کاربران مختلف دارای ارزش متفاوتی است و با توجه میزان ارزشی که دارند اولویت‌بندی می‌شوند. از آنجا که هارددیسک یک قطعه مکانیکی است و ممکن است هر لحظه دچار خرابی و مشکل شود، این مسئله در ذهن کاربران شکل میگیرد که ذخیره اطلاعات در هارددیسک به تنهایی کافی نیست و حتما باید حداقل یک کپی از این اطلاعات در محل دیگری نیز باشد تا در صورت خرابی احتمالی هارددیسک، بتوان به راحتی به آن اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

عرفان بازیار بازدید : 326 جمعه 27 آذر 1394 نظرات (0)

روشی برای صرفه جویی در مصرف اینترنت


روشی برای صرفه جویی در مصرف اینترنت

استفاده از اینترنت امروزه در جوامع بسیار کاربردی شده است. بسیاری از کار های روزانه به وسیله ارتباط اینترنتی انجام میپذیرد.

اگر از کاربران اینترنت های پر سرعت باشید حتما با مشکلات اینترنت حجمی مواجه هستید و همیشه به دنبال راه هایی هستید که مصرف خود را کاهش دهید.

در این مطلب به آموزش روش های کاهش مصرف اینترنت میپردازیم.

عرفان بازیار بازدید : 302 پنجشنبه 26 آذر 1394 نظرات (0)

مشخصات خرید یک وایمکس خوب

نکات بسیار مهم برای خرید یک وایمکس خوب و کارآمد

مشخصات خرید یک وایمکس خوب

اینترنت در زمانه ی امروز اکثریت زندگی مردم را پر کرده و برای بسیاری مردم بدون اینترنت زندگی معنایی ندارد. در و دیوار شهر پر شده است از تبلیغات رنگارنگی که هر کدام کاربران را به استفاده از یک سرویس اینترنت دعوت می‌‌کند.تبلیغاتی که گاه آنقدر حجمشان زیاد می‌شود که شما می‌مانید کدام یک را بهتر است انتخاب کنید.

عرفان بازیار بازدید : 298 جمعه 20 آذر 1394 نظرات (0)

جدیدترین ویژگی های ویندوز 10

جدیدترین ویژگی های ویندوز 10

مایکروسافت اولین بروزرسان بزرگ ویندوز 10 را چند روز پیش عرضه کرد. در کنار بهبودهای صورت گرفته در این بروزرسان، ویژگی‌های مخفی مختلفی هم در آن دیده شده است. در ادامه شما را با 7 ویژگی جدید که در بروزرسان این سیستم عامل قرار گرفته‌اند، آشنا می‌کنیم.

برای خواندن این آموزش به ادامه مطلب بروید

 

عرفان بازیار بازدید : 369 سه شنبه 03 آذر 1394 نظرات (0)

چگونه مشکل Write Protected را در فلش درایو‌ها از بین ببریم؟

چگونه مشکل Write Protected را در فلش درایو‌ها از بین ببریم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که با فولدرهایی برخورد کرده باشید که نه می شود نامشان را تغییر داد و نه می توان حذفشان کرد. شاید تعجب کرده باشید و فکر کنید که این فقط کار یک ویروس است یا اینکه مشکلی برای سیستم عاملتان به وجود آمده است. با اینکه این موارد می توانند درست باشند اما جالب است که بدانید خودتان هم می توانید در صورت نیازتان این کار را انجام دهید و فولدری که قابلیت حذف شدن و تغییر نام ندارد ایجاد کنید. با ما باشید تا به شما این کار را آموزش دهیم.

عرفان بازیار بازدید : 304 دوشنبه 08 تیر 1394 نظرات (0)

نصـب هارددرایـو جدیـد روی رایانه

نصب یک هارددرایو داخلی، یکی از ساده‌ترین به‌روزرسانی‌هاست و معمولا گزینه بهتری نسبت به استفاده از درایوهای خارجی است که سرعت کمتری دارند و ممکن است در جای نادرستی قرار بگیرند.

 

عرفان بازیار بازدید : 373 یکشنبه 07 تیر 1394 نظرات (0)

ساخت یک فولدر عجیب

حتما برای شما هم پیش آمده که با فولدرهایی برخورد کرده باشید که نه می شود نامشان را تغییر داد و نه می توان حذفشان کرد. شاید تعجب کرده باشید و فکر کنید که این فقط کار یک ویروس است یا اینکه مشکلی برای سیستم عاملتان به وجود آمده است. با اینکه این موارد می توانند درست باشند اما جالب است که بدانید خودتان هم می توانید در صورت نیازتان این کار را انجام دهید و فولدری که قابلیت حذف شدن و تغییر نام ندارد ایجاد کنید. با ما باشید تا به شما این کار را آموزش دهیم.

 

عرفان بازیار بازدید : 287 جمعه 29 خرداد 1394 نظرات (0)

فضای هارد دیسک خود را افزایش دهید + ترفند

چنانچه می‌خواهید فضای خالی درایوها را افزایش دهید و نمی‌دانید کدام فایل‌ها را برای افزایش فضای خالی حذف کنید ، با ما همراه شوید.

روش‌های مختلفی برای افزایش فضای خالی هارد‌دیسک وجود دارد، که یکی از آن ها استفاده از قابلیت Disk Cleanup است. روش استفاده از این قابلیت در ادامه آمده است :

عرفان بازیار بازدید : 304 جمعه 01 خرداد 1394 نظرات (0)

کلیک‌ راست سفارشی

ویرایش کلیک راست
تنظیمات منوی کلیک راست یا همان Context menu در رجیستری ویندوز قرار دارد. شما می‌توانید با ویرایش رجیستری ویندوز، نسبت به اعمال تغییرات در منوی کلیک راست اقدام کنید. اما نکته‌ای که ‌باید به آن توجه داشته باشید، مراحل پیچیده‌ ویرایش منوی کلیک راست از طریق رجیستری است. هریک از گزینه‌ها و منوهای موجود در کلیک راست، مراحل پیچیده‌ای را برای ویرایش به خود اختصاص می‌دهد که بیشتر با یکدیگر مشابه نیستند.

 

پس حتی اگر کاربر حرفه‌ای هم باشید به شما توصیه می‌کنیم از ویرایش رجیستری صرف‌نظر کنید؛ زیرا وقت زیادی از شما خواهد گرفت. برای ویرایش منوی کلیک‌راست به روش ساده‌تر، نرم‌افزارهای مختلفی طراحی شده است. یکی از نمونه‌های خوب این نرم‌افزارها Right Click Enhancer نام دارد که در این مقاله به استفاده از آن خواهیم پرداخت و تعدادی از بهترین میانبرهای کاربردی را در کلیک راست اضافه خواهیم کرد.

عرفان بازیار بازدید : 6981 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

چگونه نوار مسیریابی پنجره‌های ویندوز را شخصی‌سازی کنیم؟

استفاده درست و بهینه از زمان آن هم در دنیای فناوری اطلاعات، اهمیت بسزایی دارد و اگر همه چیز در دسترس باشد، بهتر می‌توانید از زمان خود استفاده کنید. این اصل به یکی از نیازهای حیاتی کاربران تبدیل شده است و از همین رو هر روز شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزاری، روش جدیدی برای تسهیل کار کاربران خود ارائه ‌می‌‌کنند تا با سرعت و راحتی بیشتری به هدف خود برسند.

برای مثال مایکروسافت قابلیت شخصی‌سازی نوار مسیریابی (Navigation Bar) ویندوز اکسپلورر را که در سمت چپ پنجره قرار دارد، ایجاد کرده تا کاربران سیستم‌عامل ویندوز بتوانند پوشه‌ها را با سلیقه خود انتخاب کنند، اما چگونه؟

عرفان بازیار بازدید : 420 یکشنبه 30 فروردین 1394 نظرات (0)

پنج میانبر صفحه کلید در ویندوز که اغلب فراموش شده هستند

پنج میانبر صفحه کلید در ویندوز که اغلب فراموش شده هستند

به عنوان یک کاربر ویندوز قطعا از میانبرهای صفحه کلید در محیط سیستم عامل و سایر برنامه‌های کاربردی آن استفاده کرده‌اید. اینها باعث می‌شوند‌ سرعت کار شما به شدت افزایش پیدا کند. در حالی که همه ما با میانبرهای اصلی در ویندوز آشنایم، مواردی نیز یافت می‌شود که یا از آن‌ها بی‌اطلاعیم‌ یا به ندرت از آن‌ها بهره می‌بریم. در اینجا پنج مورد از آن‌ها را برای شما فهرست می‌کنیم.

برای خواندن این آموزش به ادامه مطلب بروید

عرفان بازیار بازدید : 237 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

4 نکته فوق‌العاده زیبا در فیسبوک

همه کاربران فیسبوک طرفدار ترفندها و نکات این شبکه اجتماعی هستند؛ البته باید قبول کرد که در این شبکه‌های اجتماعی می‌توان کارهای جالبی انجام داد. در این مقاله قصد داریم شما را با ۴ نکته و ترفند در فیسبوک آشنا سازیم تا لذت استفاده از این شبکه اجتماعی برایتان ۲ چندان شود.

برای خواندن این آموزش به ادامه مطلب بروید

عرفان بازیار بازدید : 251 دوشنبه 04 اسفند 1393 نظرات (0)

آموزش اضافه کردن برنامه ها به کلیک راست

آموزش اضافه کردن برنامه ها به کلیک راست

اگر با برخی از برنامه‌ها خیلی سروکار دارید و می‌خواهید بدون ایجاد آیکن جدید روی دسکتاپ، سریع به آنها دسترسی پیدا کنید، کافی است نرم‌افزار خود را با یک ترفند ساده رجیستری به منوی کلیک‌راست دسکتاپ اضافه کنید.

برای خواندن این آموزش به ادامه مطلب بروید

عرفان بازیار بازدید : 271 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (0)

مسدود کردن سایت‌ها در ویندوز 8

 

همان‌طور که می‌دانید دنیای اینترنت کاملا بی حد و مرز است و وقتی مرزی وجود نداشته باشد، کنترلی نیز روی محتوا وجود نخواهد داشت.

متاسفانه در برخی موارد نیز اینترنت برای مصارف نادرست استفاده می‌شود. این مصرف نادرست در شرایط مختلف متفاوت است. برای مثال ممکن است یک سایت اینترنتی برای بزرگسالان مناسب باشد، اما برای کودک ده ساله چندان مناسب نباشد یا ممکن است یک سایت اخبار ورزشی برای استفاده در منزل و در اوقات فراغت مفید باشد، اما مراجعه به آن در محیط کار موجب کاهش بهره‌وری کارکنان شود.

برای خواندن این آموزش به ادامه مطلب بروید

عرفان بازیار بازدید : 404 شنبه 04 بهمن 1393 نظرات (0)

بهبـود ســرعت رایانــه‌های قدیمـی

ارتقای سیستم,افزایش سرعت کامپیوتر

از روزی که رایانه خود را خریده‌اید، چند سال می‌گذرد؟ کم‌کم دارید نشانه‌هایی را از کاهش سرعت این سیستم در مواقعی که فشار کار بر آن زیاد است مشاهده می‌کنید. چاره کار چیست؟

باید دست به ارتقای این سیستم بزنید یا به فکر خرید رایانه جدیدی باشید. معلوم است با بودجه‌های محدود دانشجویی، حتما شما ارزان‌ترین گزینه را انتخاب می‌کنید. البته هر کسی ترجیح می‌دهد تا جایی که ممکن است، راه چاره‌ای برای استفاده از رایانه قدیمی‌اش پیدا کند تا برنامه‌ها و داده‌های خود را روی آن حفظ کرده و مجبور به پشتیبان‌گیری یا بک‌آپ گرفتن از دیسک سخت رایانه قبلی و انتقال داده و نصب مجدد برنامه‌های نرم‌افزاری مورد نیاز خود روی یک رایانه جدید نشود. یک رایانه معمولی حدود چهار سال عمر مفید دارد. با وجود این، اگر در این مدت آن را در شرایط مناسبی نگهداری کنید، ممکن است بیشتر از اینها نیز عمر کند. البته این موضوع قطعی نیست و به خیلی از عوامل بستگی دارد.

برای خواندن این آموزش به ادامه مطلب بروید

عرفان بازیار بازدید : 343 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (1)

افزایش سرعت اجرای برنامه‌ها با ارتقای حافظه

تعویض رم یکی از روش‌های ارزان و آسان و همچنین موثر برای ارتقای مک بوک پرو است. البته ارتقای رم لزوما موجب باز شدن سریع‌تر برنامه‌های نرم‌افزاری کاربردی و سرعت اجرای آنها نخواهد شد، بلکه افزایش ظرفیت سیستم باعث باز نگهداشتن برنامه‌های متعدد در کنار یکدیگر و رفتن از یک برنامه به برنامه دیگر یا سوئیچ کردن خواهد بود. بنابراین داشتن رم بیشتر به معنای اجرای برنامه‌های بیشتر در سیستم مک به صورت همزمان و بدون کاهش سرعت و کندی سیستم است.

برای خواندن این آموزش به ادامه مطلب بروید

عرفان بازیار بازدید : 358 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)

ترفندی برای بالا بردن امنیت فلش مموری

 
ترفندی برای بالا بردن امنیت فلش مموری

یکی از روش های بالا بردن امنیت و سرعت در دستگاه های ذخیره سازی تغیر فرمت آن ها از FAT32 به NTFS است. این نوع فرمت به خاطر کارایی های که دارد می تواند امنیت و سرعت بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

برای خواندن این آموزش به ادامه مطلب بروید…

درباره ما
وب سایت پارس دیزاین کلوب در فروردین ماه 1393 فعالیت خود را آغاز کرد و با هدف ترویج و توسعه علم و دانش و برنامه نویسی در سطح ابتدایی تا پیشرفته با همکاری اساتید و دبیران متخصص پا به عرصه وب گذاشت . امیدوارییم که بتوانیم در جهت رشد علمی گامی برداشته باشیم. پارس دیزاین کلوب
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما مطالب این سایت چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 347
  • بازدید ماه : 668
  • بازدید سال : 3,257
  • بازدید کلی : 268,982